Rácz Zita
1.a komplex emelt szintű matematika-természettudományok tantervű osztály
„Én azt hiszem, annál nincs nagyobb öröm,
mint valakit megtanítani valamire, amit nem tud.”
Móricz Zsigmond
Rácz Zita vagyok, nagy örömömre a 2025/2026. tanévben a matematika – természettudományok tantervű osztály osztályfőnöke leszek.
2007-ben szereztem meg tanítói diplomámat Debrecenben, matematika műveltségterületen. Ezzel gyermekkori álmom vált valóra, mely szerint mindig is gyerekekkel akartam foglalkozni. Szakmai fejlődésem érdekében számos továbbképzést elvégeztem, 2018-ban szakvizsgáztam. 2020. októberében szereztem meg a pedagógus előmeneteli rendszer Pedagógus II. fokozatát. Legutóbb a Sakkpalota módszertani képzésén vettem részt, mely számos olyan módszert tartalmazott, melyek a matematikai gondolkodást fejlesztik.
A matematika, mint tantárgy sokakban kelt aggodalmat. Tapasztalással, saját ötletekkel, kreatív gondolkodásra való neveléssel igyekszem minden gyerekkel megszerettetni ezt a tudományt. Nagy szerepet kap a logikai készség, a problémamegoldó képesség és a számolási rutin fejlesztése. Interaktív feladatokon keresztül történik a készség- és képességfejlesztés; gondolkodtató, logikai feladatok megoldása.
Innovatív szemlélet jellemzi munkámat. Az IKT eszközök és a hagyományos módszerek egyensúlyban tartásával az élményszerű tanulást részesítem előnyben, hiszem, hogy a gyerekek tapasztalat útján tudnak könnyen, hatékonyan tanulni. Célom, hogy a gyerekek örömmel járjanak iskolába, és minden nap valami új, izgalmas felfedezés miatt legyen kedvük a tanuláshoz.
Fontos számomra, hogy a gyerekek egy nyugodt, biztonságos környezetbe érkezzenek meg minden nap, és élményekkel telve térjenek haza minden délután. Tudom, hogy a derűs, vidám légkör, a folyamatos dicséret és megerősítés építő jeleggel hat a gyerekekre. Feltételezem, hogy az óvoda és iskola közötti átmenetet aggodalommal fogadják a nagycsoportos gyerekek szülei, ezért fontos feladatomnak tartom ennek az időszaknak a megkönnyítését. Úgy gondolom, hogy munkám eredménye akkor mutatkozik meg igazán, ha a szülők és pedagógusok támogatását egyaránt érzik a gyerekek, ezért is törekszem a szülőkkel való jó, kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolat kialakítására.
Fontosnak tartom a kisiskolások versenyszellemének fejlődését. A Míg Megnövök Alapítvány és a Bendegúz Tudásbajnokság Alapítványával évek óta közös munkát végzünk, a tehetséggondozás folyamán gyakran cserélünk tapasztalatokat, tanulóim eredményesen szerepelnek matematikaversenyek országos fordulóin.
Feladatomnak tartom, hogy minden gyermekben megtaláljam a benne rejlő tehetséget.
Nagy – nagy szeretettel várom leendő kis elsőseimet!
Nagy Zsuzsa
1.b komplex emelt szintű digitális kultúra- angol tantervű osztály
„A tanításban nem az a legtöbb, hogy az ember azt a tudást,
amit évtizedes elméleti és gyakorlati munkával megszerzett, továbbadja,
hanem ... az ember önmagát adja tovább. A személyiségét. A példát.”
Galgóczi Erzsébet
Nagy Zsuzsa tanító vagyok digitális kultúra műveltségterülettel, egy nagylány édesanyja. Közel 25 éve vagyok a pályán. A Széchenyi István Általános Iskolában a 9. tanévemet fogom kezdeni. A következő tanévben az emelt szintű komplex digitális kultúra-angol osztály osztályfőnöke leszek.
Nagyon szeretem a gyerekeket, a munkámat, szóval jó helyen vagyok.
Szülőnek, gyereknek egyaránt nagy dolog az iskolakezdés, hiszen egy új élet, új időbeosztás, napirend veszi kezdetét. A gyerekek a hétköznapok nagy részét az iskolában töltik, így nem mindegy, hogy milyen közösségbe kerülnek. Fontos az első iskolai élmény, így mindent megteszek annak érdekében, hogy a leendő kis elsőseim jól érezzék magukat az új közösségben, s bizalommal, bátran forduljanak hozzám gondjaikkal.
Fontosnak tartom, hogy lépést tartsunk az új dolgokkal, s élményszerű tanításban legyen részük a tanulóknak.
Mi széchenyisek azon leszünk, hogy megkönnyítsük a gyermekeknek az óvoda-iskola átmenetet, illetve egy elfogadó, befogadó közösségbe a nebulók beilleszkedését. Szeretnék egy nyugodt, vidám, de ugyanakkor fegyelmezett légkört kialakítani. Ehhez elengedhetetlen a szerető szigor.
A tricikli példájával élnék, ahol az egyik kerék a szülő, a másik a gyermek, a harmadik a pedagógus. Bármelyik hiányzik, felborul az egyensúly. Ennek tudatában örömmel várom az új tanévet, hogy megismerhessem leendő kis diákjaimat. Azon leszek, hogy egy biztos, vidám közösséget építsek, ahol szabad hibázni, a hibáinkból tanulni.
Jó munkát kívánok magunknak a következő tanévre!
Kovács Emese
1.c általános tantervű osztály
Vedd észre, hogy a gyermeket nem lehet kényszerrel tanítani.
A puszta léted, a viselkedésed az, ami formálja.
Éreztesd meg vele, mi helyes, mi nem. Ebből tanulja meg, mi a jó és mi nem.
Támogasd és tégy meg mindent azért, hogyha felnő, elégedett és boldog legyen.”
J. Wagele
Kovács Emese vagyok, a következő tanévben az általános tantervű osztály osztályfőnöke leszek. Születésem óta Tiszaújvárosban élek. 1990-ben tanító- matematika műveltségi területen végeztem a Debreceni Tanítóképző Főiskolán. A Széchenyi István Általános Iskolában 2001 óta dolgozom tanítóként. Tudom, hogy a gyerekek és szüleik életében is az egyik meghatározó mérföldkő az iskolaválasztás és az iskolába lépés pillanata. Igyekszem mindent megtenni annak érdekében, hogy ez az átmenet zökkenőmentes legyen. Fontos számomra, hogy nyugodt, bizalomteljes légkört alakítsak ki, amelyben a gyerekek és a szülők egyaránt átélik az együvé tartozás örömét. Eddigi osztályaimban is arra törekedtem, hogy egy jól együttműködő, nagyon segítőkész, társaikkal szemben is toleráns, figyelmes közösséget hozzak létre. Fontosnak tartom, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek az iskolába, szívesen, jó kedvvel tanuljanak, élmény legyen számukra az itt eltöltött idő, legyen szó tanulásról vagy szabadidőről. Munkám során nélkülözhetetlennek tartom a szeretetteljes, biztonságot adó, vidám légkör megteremtését.
Tanítói munkám során igyekszem változatos módszerekkel és eszközökkel minden tanuló számára lehetővé tenni a fejlődést, megszerettetni a tanulást. Tanóráimat törekszem a korszerű oktatási módszerek beépítésével minél változatosabbá, játékosabbá tervezni, színesíteni, melyben helye van a vidámságnak, mókának. Célom, hogy tanulóim képességeikhez mérten a maximális tudást kapják meg, szerezzék meg a biztos alapokat, melyekre a továbbiakban építeni lehet. Egyre bővülő tudásukkal, pozitív megerősítésekkel, dicsérő szavakkal minél több sikerélményben legyen részük.
Nagy örömmel és szeretettel várom leendő elsőseimet!