TÁJÉKOZTATÁS BEIRATKOZÁSRÓL
Tisztelt Szülő!
A 2025/2026-os tanévre történő általános iskolai beiratkozás időpontja
2025. április 10. (csütörtök) 8:00-17:00,
2025. április 11. (péntek) 8:00-17:00.
A szülő vagy törvényes képviselő a tanköteles korba lépő gyermekét a közzétett időpontban köteles beíratni a lakóhelye szerint illetékes (életvitelszerű ottlakás) vagy a választott iskola első évfolyamára.
Fontos alapelv, hogy a szülő/törvényes képviselő csak egy általános iskolába nyújthatja be gyermeke jelentkezését.
Az iskolánk körzetébe tartozó utcák listáját itt találják meg.
A törvényes képviselők kétféle módon kezdeményezhetik gyermekeik beiratkozását:
1. Személyes ügyintézéssel, csak papír alapon történő adminisztrációval:
A törvényes képviselők a korábbi évek gyakorlatához hasonlóan személyesen megjelennek a köznevelési intézményben, és ott a magukkal vitt, beiratkozáshoz szükséges dokumentumok alapján az intézmény rögzíti a gyermekek adatait a KRÉTA rendszerben.
2. Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval:
A beiratkozási folyamatot az e-Ügyintézés felületén keresztül – előzetes regisztrációt követően – indítja a gyermek törvényes képviselője.
2025. március 31-én (hétfőn) megnyitásra kerül a beiratkozás szülői felülete (BÁI), amely a szülőknek/törvényes képviselőknek lehetőséget nyújt arra, hogy előzetesen beküldjék gyermekeik adatait az adott általános iskolába.
A KRÉTA rendszer működéséről ezen hivatkozáson találhatnak tájékoztatást.
A beiratkozás napján – függetlenül attól, hogy a két jelentkezési mód közül melyiket választja – minden szülőnek meg kell jelennie személyesen az intézményben, ahol a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, nyilatkozatok eredeti példányát be kell mutatni.
A beiratkozás során az intézmény ügyintézői rögzítik a KRÉTA rendszerben a szükséges adatokat, vagy az e-Ügyintézéssel beküldött jelentkezés esetén az igazolványok és egyéb szükséges dokumentumok alapján ellenőrzik az adatok helyességét.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok:
- a szülő/gondviselő és a gyermek személyi igazolványa,
- lakcímet igazoló hatósági igazolvány (gyermek és gondviselő),
- TAJ-kártya (gyermek),
- oktatási azonosítót tartalmazó dokumentum,
- igazolás, bírósági végzés a törvényes gondviselő személyéről (válás, különélés esetén)
- nevelési tanácsadói szakvélemény, vagy szakértői vélemény, amennyiben a tanuló rendelkezik vele,
- Nyilatkozat etika/hit-és erkölcstan választáshoz.
A diákigazolvány iránti kérelmet az okmányirodában kell elindítani, az erről szóló igazolást (NEK adatlap) 2025. augusztus 31-ig kell leadni az iskola titkárságán.
Tiszaújváros, 2025. március 24.
Kiss Andrea
igazgató